Ohita sisältöön Siirry navigointivalikkoon

Usein kysyttyä

Etkö löydä vastausta kysymykseesi?

Ota yhteyttä

Suositeltavat selaimet? / Verkkokauppa näyttää oudolta tai ei toimi kunnolla, mitä teen?

Varmistathan, että käytössäsi on uusin selainversio. Suositeltavimmat selaimet ovat Chrome ja Firefox.

Mikäli tilanne ei korjaannu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Varmistathan, että käytössäsi on uusin selainversio. Suositeltavimmat selaimet ovat Chrome ja Firefox.

Mikäli tilanne ei korjaannu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Lue lisää

Miten saan tunnukset verkkokauppaan?

Hae uuden verkkokaupan käyttäjätunnukset täältä

Hae uuden verkkokaupan käyttäjätunnukset täältä

Lue lisää

Miten vaihdan käyttäjätunnukseni?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Lue lisää

Unohdin salasanani. Mitä teen?

Voit tilata uuden salasanan kirjautumissivun "Unohtuiko salasana?"-linkin kautta.
Voit tilata uuden salasanan kirjautumissivun "Unohtuiko salasana?"-linkin kautta.
Lue lisää

Miten vaihdan salasanani? Onko salasana pakko vaihtaa?

Salasana vaihdetaan valitsemalla yläpalkin oikeasta reunasta ”Oma Tili” ja sen alta ”Profiili”, josta löytyy linkki ”Vaihda salasana”. Suosittelemme, että käyttäjä vaihtaa rekisteröitymisen yhteydessä saamansa salasanan.
Salasana vaihdetaan valitsemalla yläpalkin oikeasta reunasta ”Oma Tili” ja sen alta ”Profiili”, josta löytyy linkki ”Vaihda salasana”. Suosittelemme, että käyttäjä vaihtaa rekisteröitymisen yhteydessä saamansa salasanan.
Lue lisää

Salasanani meni lukkoon, mitä teen?

Salasana lukkiutuu 10 virheellisen syötön jälkeen. Mikäli näin tapahtuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Salasana lukkiutuu 10 virheellisen syötön jälkeen. Mikäli näin tapahtuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Lue lisää

Millainen salasanan pitää olla?

Salasanan minimipituus on kuusi merkkiä, merkeillä ei ole väliä eli voi olla pieniä tai isoja kirjaimia, numeroita jne. Suosittelemme käyttämään mahdollisimman pitkää salasanaa.
Salasanan minimipituus on kuusi merkkiä, merkeillä ei ole väliä eli voi olla pieniä tai isoja kirjaimia, numeroita jne. Suosittelemme käyttämään mahdollisimman pitkää salasanaa.
Lue lisää

Voinko tilata samalla käyttäjätunnuksella useammalle asiakasnumerolle?

Kyllä. Jos käyttäjätunnukseen on liitetty useampi asiakasnumero, käytettävän asiakasnumeron voi valita oikeasta yläkulmasta löytyvästä alasvetovalikosta. Myös esimerkiksi tilaushistoria ja asiakastiedot näytetään asiakasnumerokohtaisesti.
Kyllä. Jos käyttäjätunnukseen on liitetty useampi asiakasnumero, käytettävän asiakasnumeron voi valita oikeasta yläkulmasta löytyvästä alasvetovalikosta. Myös esimerkiksi tilaushistoria ja asiakastiedot näytetään asiakasnumerokohtaisesti.
Lue lisää

Profiilissani on vääriä tietoja, mitä teen?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Lue lisää

Tuotevalikoimani ei näy oikein, mitä teen?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Lue lisää

Miten löydän tuotehausta nopeimmin halvimman tuotteen?

Tuotehaun tulosten oikeasta yläreunasta löydät "Järjestä"-toiminnallisuuden, jonka avulla voit lajitella hakutulokset haluamaasi järjestykseen, esim. vertailuhinnan tai nimen mukaan.

Tuotehaun tulosten oikeasta yläreunasta löydät "Järjestä"-toiminnallisuuden, jonka avulla voit lajitella hakutulokset haluamaasi järjestykseen, esim. vertailuhinnan tai nimen mukaan.

Lue lisää

Miten voin vertailla tuotteita keskenään?

Tuotteita voi siirtää vertailuun vertailupainikkeella (päällekkäiset nuolet). Vertailupainike löytyy niin hakutuloksista kuin tuotesivultakin.

Vertailussa voi olla kolme tuotetta kerrallaan. Vertailu näyttää halvimman hinnan ja tuotetiedot.

Tuotteita voi siirtää vertailuun vertailupainikkeella (päällekkäiset nuolet). Vertailupainike löytyy niin hakutuloksista kuin tuotesivultakin.

Vertailussa voi olla kolme tuotetta kerrallaan. Vertailu näyttää halvimman hinnan ja tuotetiedot.
Lue lisää

Miten voin lisätä tilaukselleni keräilyyn tai kuljetukseen liittyvää tietoa pikatukulle?

Pikatukun asiakkaat voivat halutessaan lisätä tilaukselle lisäohjeita liittyen keräilyyn tai kuljetukseen. Rivikohtainen keräilyohje (esim. ”23 kpl banaaneja”) löytyy ostoskorissa kunkin tuoterivin alta kohdasta ”Lisätiedot”.
Koko tilausta koskevat keräilyohjeet (esim. ”kerätään rullakoihin”) tai kuljetusohjeet (”keittiö remontissa, toimitus etuoven kautta”) löytyvät ostoskorissa tilauksen toimitustiedoista kohdasta ”Lisätiedot”.
Pikatukun asiakkaat voivat halutessaan lisätä tilaukselle lisäohjeita liittyen keräilyyn tai kuljetukseen. Rivikohtainen keräilyohje (esim. ”23 kpl banaaneja”) löytyy ostoskorissa kunkin tuoterivin alta kohdasta ”Lisätiedot”.
Koko tilausta koskevat keräilyohjeet (esim. ”kerätään rullakoihin”) tai kuljetusohjeet (”keittiö remontissa, toimitus etuoven kautta”) löytyvät ostoskorissa tilauksen toimitustiedoista kohdasta ”Lisätiedot”.
Lue lisää

Yhteys katkesi kesken tilaamisen, mitä tapahtuu ostoskorilleni ja tilaukselleni?

Avoin ostoskori tallentuu ja säilyy ennallaan kaupassa kahden viikon ajan, vaikka yhteys katkeaisi.

Mikäli haluat ostoskorisi säilyvän tätä pidempään, tallenna se tilauspohjaksi ostoskorin alareunassa olevasta ”Luo tilauspohja” –painikkeesta.

Avoin ostoskori tallentuu ja säilyy ennallaan kaupassa kahden viikon ajan, vaikka yhteys katkeaisi.

Mikäli haluat ostoskorisi säilyvän tätä pidempään, tallenna se tilauspohjaksi ostoskorin alareunassa olevasta ”Luo tilauspohja” –painikkeesta.

Lue lisää

Mistä voin tulostaa uudelleen laskuni, kuittini ja lähetteeni?

Laskut, kuitit ja lähetteet löytyvät tilaushistoriasta kunkin tilauksen alta. Tilaushistoria löytyy yläpalkin oikeasta reunasta, kohdasta ”Oma Tili”.
Laskut, kuitit ja lähetteet löytyvät tilaushistoriasta kunkin tilauksen alta. Tilaushistoria löytyy yläpalkin oikeasta reunasta, kohdasta ”Oma Tili”.
Lue lisää

Kuinka teen oman tilauspohjan ja tallennan sen?

Voit tallentaa ostoskorin sisällön tilauspohjaksi painamalla ostoskorin alareunassa olevaa ”Luo tilauspohja” -painiketta.

Vaihtoehtoisesti, voit lisätä tuotteen uudelle tilauspohjalle painamalla "Lisää tilauspohjalle" -painiketta. Painike löytyy sekä hakutuloksista että tuotesivulta.

Voit tallentaa ostoskorin sisällön tilauspohjaksi painamalla ostoskorin alareunassa olevaa ”Luo tilauspohja” -painiketta.

Vaihtoehtoisesti, voit lisätä tuotteen uudelle tilauspohjalle painamalla "Lisää tilauspohjalle" -painiketta. Painike löytyy sekä hakutuloksista että tuotesivulta.

Lue lisää

Miten lisään tuotteita jo olemassa olevaan tilauspohjaan?

Paina "Lisää tilauspohjalle" -painiketta, joka löytyy sekä hakutuloksista että tuotesivulta.

Paina "Lisää tilauspohjalle" -painiketta, joka löytyy sekä hakutuloksista että tuotesivulta.

Lue lisää

Mitä tarkoittaa jaettu tilauspohja?

Jos asiakasnumerolla on useampi käyttäjätunnus, tilauspohjan voi jakaa kaikille saman asiakasnumeron käyttäjille.

Muut asiakasnumeron käyttäjät näkevät tilauspohjan ja voivat tehdä tilauksia sen avulla, mutta he eivät voi tehdä muutoksia tilauspohjaan. Tilauspohjaa voi muokata vain tekijä.
Jos tilauspohjaa ei ole jaettu, näkyy se vain henkilölle, joka on luonut sen.

Jos asiakasnumerolla on useampi käyttäjätunnus, tilauspohjan voi jakaa kaikille saman asiakasnumeron käyttäjille.

Muut asiakasnumeron käyttäjät näkevät tilauspohjan ja voivat tehdä tilauksia sen avulla, mutta he eivät voi tehdä muutoksia tilauspohjaan. Tilauspohjaa voi muokata vain tekijä.
Jos tilauspohjaa ei ole jaettu, näkyy se vain henkilölle, joka on luonut sen.
Lue lisää

Miksi tilauspohjallani on tuotteita eri määrillä?

Tilauspohjalle tallennetaan määrä, jotta tilaaminen olisi mahdollisimman helppoa ja nopeaa.

Tilauspohjalle tallennetaan määrä, jotta tilaaminen olisi mahdollisimman helppoa ja nopeaa.

Lue lisää

Mistä löydän tilaushistoriani?

Edelliset tilaukset löytyvät yläpalkin kohdasta ”Oma Tili” ja sieltä kohdasta ”Tilaushistoria”. Täältä löydät tilaukset viimeisen 6 kuukauden ajalta.
Edelliset tilaukset löytyvät yläpalkin kohdasta ”Oma Tili” ja sieltä kohdasta ”Tilaushistoria”. Täältä löydät tilaukset viimeisen 6 kuukauden ajalta.
Lue lisää

Voinko tallentaa ostohistoriani taulukkolaskentamuodossa inventaaria varten?

Voit valita kirjautumisen jälkeen yläpalkista kohdan ”Usein ostamani tuotteet”. Ko. listauksesta löytyy excel-painike vasemmasta alareunasta.
Voit valita kirjautumisen jälkeen yläpalkista kohdan ”Usein ostamani tuotteet”. Ko. listauksesta löytyy excel-painike vasemmasta alareunasta.
Lue lisää

Miksi tuotetta tulee ostoskoriin enemmän kuin haluamani määrä?

Olet lisännyt koriin ns. tilaustuotteen, joka tilataan sinua varten, tai hyllytuotteen, joka myydään vain täysissä tukkupakkauksissa (esim. tietyt makeiset, irtojäätelöt ja savukkeet).

Valtaosan hyllytuotteista saa tilattua kappaleittain.

Olet lisännyt koriin ns. tilaustuotteen, joka tilataan sinua varten, tai hyllytuotteen, joka myydään vain täysissä tukkupakkauksissa (esim. tietyt makeiset, irtojäätelöt ja savukkeet).

Valtaosan hyllytuotteista saa tilattua kappaleittain.

Lue lisää

Miten voin tilata tuotetta, jonka saatavuus on keltaisena?

Jos tuotteen saatavuus on keltaisena, tarkoittaa se sitä, ettei tuotetta ole saatavilla kyseiselle toimituspäivälle.

Muuta toimituspäivää myöhäisemmäksi, niin tuotteen saatavuus muuttuu vihreäksi.

Jos tuotteen saatavuus on keltaisena, tarkoittaa se sitä, ettei tuotetta ole saatavilla kyseiselle toimituspäivälle.

Muuta toimituspäivää myöhäisemmäksi, niin tuotteen saatavuus muuttuu vihreäksi.

Lue lisää

Mistä tuotteet nousevat etusivun tuotenostoihin?

Etusivun tuotenostot (tarjoukset, sesonki ja uutuudet) ovat Metron hankinnan ammattilaisten valitsemia, ajankohtaan sopivia tuotteita.
Etusivun tuotenostot (tarjoukset, sesonki ja uutuudet) ovat Metron hankinnan ammattilaisten valitsemia, ajankohtaan sopivia tuotteita.
Lue lisää

Mistä verkkokaupan tuotetiedot ja kuvat tulevat?

Saamme tuotteiden tuotetiedot tavarantoimittajilta, jotka myös vastaavat niiden sisällöstä.

Tuotetiedot tallennetaan Synkka tuotetietopankkiin, Tuko Logistics Osk:n tuotetietopankkiin tai Aarnion toiminnanohjausjärjestelmään, mistä ne siirtyvät eMetro-verkkokauppaan.

Kuvat verkkokauppaan saamme Metron omasta kuvapankista. Tavarantoimittajat vastaavat pääsääntöisesti kuviensa ylläpidosta. Metron markkinointiosasto vastaa mm. Metron omien tuotteiden tuotekuvista.

Saamme tuotteiden tuotetiedot tavarantoimittajilta, jotka myös vastaavat niiden sisällöstä.

Tuotetiedot tallennetaan Synkka tuotetietopankkiin, Tuko Logistics Osk:n tuotetietopankkiin tai Aarnion toiminnanohjausjärjestelmään, mistä ne siirtyvät eMetro-verkkokauppaan.

Kuvat verkkokauppaan saamme Metron omasta kuvapankista. Tavarantoimittajat vastaavat pääsääntöisesti kuviensa ylläpidosta. Metron markkinointiosasto vastaa mm. Metron omien tuotteiden tuotekuvista.

Lue lisää

Miten haen helpoiten vaihtuvapainoista tuotetta? Voinko hakea tuotetta T-koodilla?

Käytämme vaihtuvapainoisille tuotteille sekä 20-alkuisia että 23-alkuisia koodeja. Helpoin tapa hakea vaihtuvapainoista tuotetta on ottaa 13 merkkiä pitkästä koodista se osuus, joka pysyy aina samana, eli merkit 3-8 (esim. 2054091300004). Alleviivatulla osalla hakeminen löytää kaupasta oikean tuotteen.

Tukon varastoinnissa olevia tuotteita voi hakea myös T-koodilla.

Käytämme vaihtuvapainoisille tuotteille sekä 20-alkuisia että 23-alkuisia koodeja. Helpoin tapa hakea vaihtuvapainoista tuotetta on ottaa 13 merkkiä pitkästä koodista se osuus, joka pysyy aina samana, eli merkit 3-8 (esim. 2054091300004). Alleviivatulla osalla hakeminen löytää kaupasta oikean tuotteen.

Tukon varastoinnissa olevia tuotteita voi hakea myös T-koodilla.

Lue lisää