Ohita sisältöön Siirry navigointivalikkoon

Usein kysyttyä

Etkö löydä vastausta kysymykseesi?

Ota yhteyttä

Suositeltavat selaimet? / Verkkokauppa näyttää oudolta tai ei toimi kunnolla, mitä teen?

Varmistathan, että käytössäsi on uusin selainversio. Suositeltavimmat selaimet ovat Chrome (versio 51) ja Firefox (versio 45 tai 46). Internet Explorerissä suosittelemme käyttämään versiota IE10 tai uudempi.

Mikäli tilanne ei korjaannu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Varmistathan, että käytössäsi on uusin selainversio. Suositeltavimmat selaimet ovat Chrome (versio 51) ja Firefox (versio 45 tai 46). Internet Explorerissä suosittelemme käyttämään versiota IE10 tai uudempi.

Mikäli tilanne ei korjaannu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Lue lisää

Miten saan tunnukset verkkokauppaan?

Hae uuden verkkokaupan käyttäjätunnukset täältä

Hae uuden verkkokaupan käyttäjätunnukset täältä

Lue lisää

Miten vaihdan käyttäjätunnukseni?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Lue lisää

Miten vaihdan salasanani? Onko salasana pakko vaihtaa?

Salasana suositellaan vaihtamaan. Valitse yläpalkin oikeasta reunasta ”Oma Tili” ja sen alta ”Profiili”, täältä löydät linkin ”Vaihda salasana”.
Salasana suositellaan vaihtamaan. Valitse yläpalkin oikeasta reunasta ”Oma Tili” ja sen alta ”Profiili”, täältä löydät linkin ”Vaihda salasana”.
Lue lisää

Salasanani meni lukkoon, mitä teen?

Salasana lukkiutuu 10 virheellisen syötön jälkeen. Mikäli näin tapahtuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Salasana lukkiutuu 10 virheellisen syötön jälkeen. Mikäli näin tapahtuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Lue lisää

Millainen salasanan pitää olla?

Salasanan minimipituus on kuusi merkkiä, merkeillä ei ole väliä eli voi olla pieniä tai isoja kirjaimia, numeroita jne.
Salasanan minimipituus on kuusi merkkiä, merkeillä ei ole väliä eli voi olla pieniä tai isoja kirjaimia, numeroita jne.
Lue lisää

Voinko tilata samalla käyttäjätunnuksella useampaan toimipisteeseen?

Kyllä. Valitse oikea toimipiste yläpalkin oikeasta yläkulmasta löytyvästä alasvetovalikosta.
Kyllä. Valitse oikea toimipiste yläpalkin oikeasta yläkulmasta löytyvästä alasvetovalikosta.
Lue lisää

Profiilissani on vääriä tietoja, mitä teen?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Lue lisää

Tuotevalikoimani ei näy oikein, mitä teen?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi tai puhelimitse 0200 50 200.

Lue lisää

Miten löydän tuotehausta nopeimmin halvimman tuotteen?

Tuotehaun tulosten oikeasta yläreunasta löydät "Järjestä"-toiminnallisuuden, jonka avulla voit lajitella hakutulokset haluamaasi järjestykseen, esim.
vertailuhinnan mukaan (alhaisin ensin).

Tuotehaun tulosten oikeasta yläreunasta löydät "Järjestä"-toiminnallisuuden, jonka avulla voit lajitella hakutulokset haluamaasi järjestykseen, esim.
vertailuhinnan mukaan (alhaisin ensin).

Lue lisää

Miten voin vertailla tuotteita keskenään?

Tuotteita voi siirtää vertailuun tuotetiedoista löytyvästä vertailupainikkeesta (tuoterivillä ja tuotekorteissa löytyvät päällekkäiset nuolet). Vertailussa voi olla
kolme tuotetta kerrallaan. Vertailu näyttää halvimman hinnan ja tuotetiedot.

Tuotteita voi siirtää vertailuun tuotetiedoista löytyvästä vertailupainikkeesta (tuoterivillä ja tuotekorteissa löytyvät päällekkäiset nuolet). Vertailussa voi olla
kolme tuotetta kerrallaan. Vertailu näyttää halvimman hinnan ja tuotetiedot.

Lue lisää

Miksi ostoskorissa tekemäni muutokset eivät näy?

Jos ostoskorissa on tehty muutoksia, esim. muutettu määriä tai lisätty tuotteita, saa ne näkyviin painamalla "Päivitä ostoskori" –painiketta ostoskorin
alareunassa.

Jos ostoskorissa on tehty muutoksia, esim. muutettu määriä tai lisätty tuotteita, saa ne näkyviin painamalla "Päivitä ostoskori" –painiketta ostoskorin
alareunassa.

Lue lisää

Miten voin lisätä tilaukselleni keräilyyn tai kuljetukseen liittyvää tietoa pikatukulle?

Pikatukun asiakkaat voivat halutessaan lisätä tilaukselle lisäohjeita liittyen keräilyyn tai kuljetukseen. Rivikohtainen keräilyohje (esim. ”23 kpl banaaneja”) löytyy ostoskorissa kunkin tuoterivin alta kohdasta ”Lisätiedot”. Koko tilausta koskevat keräilyohjeet (esim. ”kerätään rullakoihin”) tai kuljetusohjeet (”keittiö remontissa, toimitus etuoven kautta”) löytyvät ostoskorissa tilauksen toimitustiedoista kohdasta ”Lisätiedot”.
Pikatukun asiakkaat voivat halutessaan lisätä tilaukselle lisäohjeita liittyen keräilyyn tai kuljetukseen. Rivikohtainen keräilyohje (esim. ”23 kpl banaaneja”) löytyy ostoskorissa kunkin tuoterivin alta kohdasta ”Lisätiedot”. Koko tilausta koskevat keräilyohjeet (esim. ”kerätään rullakoihin”) tai kuljetusohjeet (”keittiö remontissa, toimitus etuoven kautta”) löytyvät ostoskorissa tilauksen toimitustiedoista kohdasta ”Lisätiedot”.
Lue lisää

Yhteys katkesi kesken tilaamisen, mitä tapahtuu ostoskorilleni ja tilaukselleni?

Avoin ostoskori tallentuu ja säilyy ennallaan kaupassa viikon ajan, vaikka yhteys katkeaisi. Avoimen ostoskorin voi vahvistaa tilaukseksi tuon viikon
säilytyksen aikana. Mikäli haluat ostoskorisi säilyvän tätä pidempään, tallenna se tilauspohjaksi ostoskorin alareunassa olevasta ”Luo tilauspohja” –painikkeesta.

Avoin ostoskori tallentuu ja säilyy ennallaan kaupassa viikon ajan, vaikka yhteys katkeaisi. Avoimen ostoskorin voi vahvistaa tilaukseksi tuon viikon
säilytyksen aikana. Mikäli haluat ostoskorisi säilyvän tätä pidempään, tallenna se tilauspohjaksi ostoskorin alareunassa olevasta ”Luo tilauspohja” –painikkeesta.

Lue lisää

Mistä voin tulostaa uudelleen laskuni, kuittini ja lähetteeni?

Laskut, kuitit ja lähetteet löytyvät tilaushistoriasta kunkin tilauksen alta. Tilaushistoria löytyy yläpalkin oikeasta reunasta, kohdasta ”Oma Tili”.
Laskut, kuitit ja lähetteet löytyvät tilaushistoriasta kunkin tilauksen alta. Tilaushistoria löytyy yläpalkin oikeasta reunasta, kohdasta ”Oma Tili”.
Lue lisää

Kuinka teen oman tilauspohjan ja tallennan sen?

Voit luoda uuden tilauspohjan kahdella tavalla. Voit tallentaa ostoskorin sisällön tilauspohjaksi painamalla ostoskorin alareunassa olevaa ”Luo tilauspohja” -painiketta. Mikäli sinulla on jo ennestään tallennettuja tilauspohjia, voit luoda uuden myös painamalla yläpalkin ”Tilauspohjat” -painiketta ja sieltä painiketta ”Uusi tilauspohja”. Tämän jälkeen voit etsiä tuotehaulla haluamasi tuotteen ja siirtää sen tilauspohjalle painamalla plus-näppäintä tai kirjoittamalla määrän. Voit myös nimetä tilauspohjan. Kun muutokset on tehty, paina ”Muokkaus valmis” -painiketta. Tuotetiedoista löytyy myös "Lisää tilauspohjalle" -painike, jolla tuotteen voi lisätä jo olemassa olevalle tilauspohjalle tai luoda kokonaan uuden tilauspohjan.

Voit luoda uuden tilauspohjan kahdella tavalla. Voit tallentaa ostoskorin sisällön tilauspohjaksi painamalla ostoskorin alareunassa olevaa ”Luo tilauspohja” -painiketta. Mikäli sinulla on jo ennestään tallennettuja tilauspohjia, voit luoda uuden myös painamalla yläpalkin ”Tilauspohjat” -painiketta ja sieltä painiketta ”Uusi tilauspohja”. Tämän jälkeen voit etsiä tuotehaulla haluamasi tuotteen ja siirtää sen tilauspohjalle painamalla plus-näppäintä tai kirjoittamalla määrän. Voit myös nimetä tilauspohjan. Kun muutokset on tehty, paina ”Muokkaus valmis” -painiketta. Tuotetiedoista löytyy myös "Lisää tilauspohjalle" -painike, jolla tuotteen voi lisätä jo olemassa olevalle tilauspohjalle tai luoda kokonaan uuden tilauspohjan.

Lue lisää

Miten lisään tuotteita jo olemassa olevaan tilauspohjaan?

Valitse yläpalkista ”Tilauspohjat” ja valitse tilauspohja, jolle haluat lisätä tuotteen. Tämän jälkeen valitse ”Muokkaa tilauspohjaa”. Nyt voit etsiä tuotehaulla haluamasi tuotteen ja siirtää sen tilauspohjalle painamalla plus-näppäintä tai kirjoittamalla määrän. Kun tuotteet on lisätty, paina ”Muokkaus valmis” -painiketta. Tuotteen voi lisätä tilauspohjalle tuotetiedoista löytyvällä "Lisää tilauspohjalle "-painikkeella.

Valitse yläpalkista ”Tilauspohjat” ja valitse tilauspohja, jolle haluat lisätä tuotteen. Tämän jälkeen valitse ”Muokkaa tilauspohjaa”. Nyt voit etsiä tuotehaulla haluamasi tuotteen ja siirtää sen tilauspohjalle painamalla plus-näppäintä tai kirjoittamalla määrän. Kun tuotteet on lisätty, paina ”Muokkaus valmis” -painiketta. Tuotteen voi lisätä tilauspohjalle tuotetiedoista löytyvällä "Lisää tilauspohjalle "-painikkeella.

Lue lisää

Mitä tarkoittaa jaettu tilauspohja?

Jos asiakasnumerolla on useampi käyttäjätunnus ja tilauspohja on jaettu niille kaikille tai vaan osalle, näkevät kaikki asiakasnumeroon liitetyt käyttäjät ko. tilauspohjan ja
pystyvät sitä tilaustoiminnassaan käyttämään. Tilauspohjaa voi muokata vain tekijä.

Jos tilauspohjaa ei ole jaettu, näkyy se vain henkilölle, joka on luonut sen.

Jos asiakasnumerolla on useampi käyttäjätunnus ja tilauspohja on jaettu niille kaikille tai vaan osalle, näkevät kaikki asiakasnumeroon liitetyt käyttäjät ko. tilauspohjan ja
pystyvät sitä tilaustoiminnassaan käyttämään. Tilauspohjaa voi muokata vain tekijä.

Jos tilauspohjaa ei ole jaettu, näkyy se vain henkilölle, joka on luonut sen.

Lue lisää

Miksi tilauspohjallani on tuotteita eri määrillä?

Tilauspohjan luonti tapahtuu joko ostoskorissa tai valitsemalla yläpalkista ”Tilauspohjat” ja täältä ”Uusi tilauspohja” tai tuotetiedoista. Tuotteet siirtyvät tilauspohjalle samoilla määrillä kuin ne ovat ostoskorissa tai tuoterivillä. Katso myös kysymys ”Kuinka teen oman tilauspohjan ja tallennan sen?”.
Tilauspohjan luonti tapahtuu joko ostoskorissa tai valitsemalla yläpalkista ”Tilauspohjat” ja täältä ”Uusi tilauspohja” tai tuotetiedoista. Tuotteet siirtyvät tilauspohjalle samoilla määrillä kuin ne ovat ostoskorissa tai tuoterivillä. Katso myös kysymys ”Kuinka teen oman tilauspohjan ja tallennan sen?”.
Lue lisää

Mistä löydän tilaushistoriani?

Edelliset tilaukset löytyvät yläpalkin kohdasta ”Oma Tili” ja sieltä kohdasta ”Tilaushistoria”. Täältä löydät tilaukset viimeisen 6 kuukauden ajalta.
Edelliset tilaukset löytyvät yläpalkin kohdasta ”Oma Tili” ja sieltä kohdasta ”Tilaushistoria”. Täältä löydät tilaukset viimeisen 6 kuukauden ajalta.
Lue lisää

Voinko tallentaa ostohistoriani taulukkolaskentamuodossa inventaaria varten?

Voit valita kirjautumisen jälkeen yläpalkista kohdan ”Usein ostamani tuotteet”. Ko. listauksesta löytyy excel-painike vasemmasta alareunasta.
Voit valita kirjautumisen jälkeen yläpalkista kohdan ”Usein ostamani tuotteet”. Ko. listauksesta löytyy excel-painike vasemmasta alareunasta.
Lue lisää

Miten voin lisätä tuotteita ostoskoriin?

Voit muuttaa tuotteen määrää plus- tai miinus-painikkeista tai syöttämällä määräkohtaan halutun määrän ja painamalla Enter.
Voit muuttaa tuotteen määrää plus- tai miinus-painikkeista tai syöttämällä määräkohtaan halutun määrän ja painamalla Enter.
Lue lisää

Miksi tuotetta tulee ostoskoriin enemmän kuin haluamani määrä?

Jos olet pikatukun asiakas ja tuote on hyllytuote, saat tilattua sitä kappaleittain. Tästä poikkeuksena ovat tietyt makeiset, irtojäätelöt ja savukkeet, joista meillä ei
ole irtomyyntiä. Jos tuote taas on tilaustuote, se myydään täysin myyntierin, jolloin määrä pyöristyy lähimpään myyntieräkokoon.

Jos olet pikatukun asiakas ja tuote on hyllytuote, saat tilattua sitä kappaleittain. Tästä poikkeuksena ovat tietyt makeiset, irtojäätelöt ja savukkeet, joista meillä ei
ole irtomyyntiä. Jos tuote taas on tilaustuote, se myydään täysin myyntierin, jolloin määrä pyöristyy lähimpään myyntieräkokoon.

Lue lisää

Miten voin tilata tuotetta, jonka saatavuus on keltaisena?

Jos tuotteen saatavuus on keltaisena, tarkoittaa se sitä, ettei tuotetta ole saatavilla kyseiselle toimituspäivälle. Tuotteen saatavuuden voi tarkastaa tuotekortilta
ja muuttaa toimituspäivää sen mukaiseksi.

Jos tuotteen saatavuus on keltaisena, tarkoittaa se sitä, ettei tuotetta ole saatavilla kyseiselle toimituspäivälle. Tuotteen saatavuuden voi tarkastaa tuotekortilta
ja muuttaa toimituspäivää sen mukaiseksi.

Lue lisää

Miten voin tilata tuotetta, jonka saatavuus on punaisena?

Jos tuotteen saatavuus on punaisena, tarkoittaa se sitä, ettei tuotteelle ole saatavuutta esim. toimittajan toimitusvaikeuksien vuoksi.
Jos tuotteen saatavuus on punaisena, tarkoittaa se sitä, ettei tuotteelle ole saatavuutta esim. toimittajan toimitusvaikeuksien vuoksi.
Lue lisää

Mistä tuotteet nousevat etusivun tuotenostoihin?

Etusivun tuotenostot (sesongit, tarjoukset ja uutuudet) ovat Metron tuotehallinnan ammattilaisten valitsemia, ajankohtaan sopivia tuotteita.
Etusivun tuotenostot (sesongit, tarjoukset ja uutuudet) ovat Metron tuotehallinnan ammattilaisten valitsemia, ajankohtaan sopivia tuotteita.
Lue lisää

Mistä verkkokaupan tuotetiedot ja kuvat tulevat?

Tuotetiedot tulevat verkkokauppaamme keskitetystä tuotetietopankista Synkasta, hankinta- ja logistiikkayhteistyökumppanimme Tuko Logisctics Osk:n tuotetietopankista ja toiminnanohjausjärjestelmästämme SAP ERP:stä. Tavarantoimittaja vastaa tuotetietojen oikeasisältöisestä toimittamisesta eri järjestelmien käyttöön, joista tiedot välitetään sitten verkkokauppaamme.

Kuvat siirtyvät verkkokauppaamme Metron kuvapankista, jonka ylläpidosta vastaavat pääsääntöisesti tavarantoimittajat omien tuotekuviensa osalta. Metron markkinointiosasto vastaa mm. Metron omien tuotteiden tuotekuvista.

Tuotetiedot tulevat verkkokauppaamme keskitetystä tuotetietopankista Synkasta, hankinta- ja logistiikkayhteistyökumppanimme Tuko Logisctics Osk:n tuotetietopankista ja toiminnanohjausjärjestelmästämme SAP ERP:stä. Tavarantoimittaja vastaa tuotetietojen oikeasisältöisestä toimittamisesta eri järjestelmien käyttöön, joista tiedot välitetään sitten verkkokauppaamme.

Kuvat siirtyvät verkkokauppaamme Metron kuvapankista, jonka ylläpidosta vastaavat pääsääntöisesti tavarantoimittajat omien tuotekuviensa osalta. Metron markkinointiosasto vastaa mm. Metron omien tuotteiden tuotekuvista.

Lue lisää

Miten haen helpoiten vaihtuvapainoista tuotetta? Voinko hakea tuotetta T-koodilla?

Käytämme vaihtuvapainoisille tuotteille sekä 20-alkuisia että 23-alkuisia koodeja. Helpoin tapa hakea vaihtuvapainoista tuotetta on ottaa 13 merkkiä pitkästä koodista se osuus, joka pysyy aina samana, eli merkit 3-8 (esim. 2054091300004). Alleviivatulla osalla hakeminen löytää kaupasta oikean tuotteen.

Tukon varastoinnissa olevia tuotteita voi hakea myös T-koodilla. T-koodilla haettaessa on koodin edessä oltava tarpeeksi nollia, jotta T-koodissa on yhteensä seitsemän numeroa.  

Käytämme vaihtuvapainoisille tuotteille sekä 20-alkuisia että 23-alkuisia koodeja. Helpoin tapa hakea vaihtuvapainoista tuotetta on ottaa 13 merkkiä pitkästä koodista se osuus, joka pysyy aina samana, eli merkit 3-8 (esim. 2054091300004). Alleviivatulla osalla hakeminen löytää kaupasta oikean tuotteen.

Tukon varastoinnissa olevia tuotteita voi hakea myös T-koodilla. T-koodilla haettaessa on koodin edessä oltava tarpeeksi nollia, jotta T-koodissa on yhteensä seitsemän numeroa.  

Lue lisää